Monday, January 7, 2008

Lama tak update

" Meniti hari-hari cemerlang"

Bina kecemerlangan diri


Akhirnya ada kesempatan juga untuk meng update blog nie. Bagaimana azam anda 2008? Muhasabah 2007? Banyak sangat yang perlu saya muhasabahkan untuk 2007 dan juga 1428 Hijrah. Bagi mereka yang terus melangkah kehadapan, selamat maju jaya saya ucapkan, untuk mereka yang terus berjuang, salam perjuangan saya semarakkan.. dan untuk mereka sudah mula bekerja, Selamat menjalankan AMANAH mereka dengan BIJAKSANA dan IKHLAS. Usia sudah hampir menjangkau 24 thn, namun banyak lagi kelemahan yang perlukan PEMBAIKAN.
Di dalam engineering, sesuatu SYSTEM yang direka pastinya mempunyai feedback response untuk menghantar data kepada control system tersebut. Lazimnya sensor akan digunakan sebagai alat mengukur dan menyelenggara maklumat sebagai feedback response kepada system untuk terus menjalan fungsi yang telah diprogram. Kadangkala sensor rosak atau tidak tepat bacaannya, maka system tersebut mengalami masalah untuk menjalankan fungsi sepertimana yang telah diprogram. Dari semasa ke semasa, kita perlu menganalisis dan mengenalpasti masalah yang mungkin dihadapi oleh sensor tersebut. Adakalanya kita hanya perlu calibrate sahaja, tetapi kadangkala mungkin kita perlu menggantikannya dengan yang baru untuk memastikan system tersebut beroperasi dengan BAIK. Kitar hidup sebuah alat, robot, system lazimnya sebegitu, Bagaimana pula kitar hidup kita sebagai manusia? muslim? anak? suami? ahli keluarga? ahli masyarakat?jiran? pekerja?bos? dan sebagainya..
Anda yang belum laksanakan post mortem anda, maka bolehlah luangkan sedikit masa. Sedikit masa untuk "Hari-hari CEMERLANG anda di masa hadapan". Saya juga begitu. Inginkan hari-hari cemerlang. Bukan sekdar di dunia tetapi di akhirat jua. Wassalam.






0 komen anda:

Islamic Clock


About Me

My photo
Seorang bekas pelajar kejuruteraan di ipta tempatan ... To become success Muslim engineer.. SKSL 1999-1996 SMK Kulim 1997-2000 KISAS Klang 2000-2001 Matric UIA 2002-2004 UIAM 2004-2008 SCICOM 2008 Infineon Technology 2008-...

Ayuh ke Masjid

Ayuh ke Masjid

Sembang sembang


ShoutMix chat widget

Senyum Da'ie

Senyum Da'ie

Personaliti

Click to view my Personality Profile page

Pelawat

Pelawat


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Terima kasih kerana melayari ibnuishak.blogspot.com
Template by ibn_sabil | blog Blogger Templates